داوود بهرامی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده پس از تعطیلی مدارس، اظهار کرد: اعتقاد بر این است که آموزش و پرورش دانشآموزان نباید دقیقهای تعطیل شود که در این راستا همه مسئولیتها و وظایف عوامل اجرایی و آموزشی پابرجا بوده و فقط شکل ارائه خدمات تغییر یافته است.
این مسئول با بیان اینکه فرآیند یادگیری از شکل حضوری به غیرحضوری تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: آموزش و پرورش در بخشهای مختلف به دنبال تداوم فعالیت بوده، به طوری که اتاق ضبط تولید محتواهای آموزشی و کلاسهای مجازی ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان تجهیز و راهاندازی شده است.
وی با اشاره به راهاندازی بخش آموزشهای مجازی در پرتال ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان، افزود: این آموزشها به تفکیک محتوای آموزشی دوره ابتدایی و دروس دوره متوسطه اول و متوسطه دوم، کار و دانش و فنی و حرفهای بوده و همه دروس با توجه به بودجهبندی ایام اسفندماه با همکاری گروههای آموزشی و همکاران باتجربه استان تولید شده و در پرتال بارگذاری میشود.
بهرامی با اشاره به پیگیری شبکه «شاد» برای آموزش تعاملی دانشآموزان، تصریح کرد: در حال حاضر سامانه و سایتهای معتبر آموزشی احصا شده و به نواحی آموزشی چهاردهگانه استان برای در دسترس قرار گرفتن دانشآموزان و اولیا برای بهرهمندی از محتوای آموزشی این سامانهها ارسال شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ بسته آموزشی دیداری، شنیداری و نوشتاری از طریق گروههای آموزشی در سطح مدارس تولید شده و در بستر فضای مجازی بارگذاری شده است، عنوان کرد: بانک سئولات امتحانی برای دانشآموزان متوسطه نظری و دوره اول به همت گروههای آموزشی تدوین و در حال ارسال به مدارس برای استفاده دانشآموزان است.
این مسئول با اشاره به محتواهای تولید شده، یادآور شد: در حوزه تولید محتوای آموزشی نزدیک به ۲۱۰ عنوان محتوای تدریس به صورت تولیدی با ظرفیت نیروهای استان تولید شده و در پرتال آموزش و پرورش بارگذاری شده است. همچنین قریب به ۵۰ عنوان محتوای آموزشی در زمینههای مشاورهای، تربیتبدنی و آموزشی و تحلیل محتوا با تلاش روسای ادارات داخلی آموزش و پرورش استان و همکاران آموزشی تولید شده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: استراتژی ما در استان سعی و تلاش در جهت پویایی مدارس در عرصه تعلیم و تربیت است تا آموزش حتی برای یک دقیقه تعطیل نشود.
انتهای پیام
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=10131