به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت) در تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس، خطاب به حسن روحانی رئیسجمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: سال گذشته در همین موقع در منطقه شهداد کرمان سیل جاری شد؛ دولت باید پاسخ دهد که سال گذشته برای عدم وقوع سیل در آن منطقه چه کرده است تا از بروز سیل جلوگیری شود.
وی افزود: در چند شب گذشته وقوع دو سیل در منطقه شهداد کرمان منجر به ویرانیهای زیادی شده است، در حالی که اگر دولت در سال گذشته سیل آن منطقه را کنترل کرده و خرابیهای آن را جبران کرده بود و جادههای آن منطقه را احداث کرده بود و میتوانست سیلبند ایجاد کرده و برای مزارع فکری عاجل میکرد، امروز شاهد تکرار وقوع سیل در آن منطقه نبودیم.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: متأسفانه بروز سیل در آن منطقه منجر به خانه خراب شدن تعداد زیادی از کشاورزان شده است و تمام وسایل زندگی آنها خراب شده است.
زاهدی خطاب به حسن روحانی گفت: آقای رئیسجمهور به خود آیید؛ آقای وزیر کشور به خود آئید؛ آقای وزیر کشور به خود آئید؛ دولت به فریاد مردم برسد.
وی در تذکر دیگری خطاب به حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش افزود: چرا این وزارتخانه دانشآموزان را مجبور به استفاده از نرمافزار شاد میکند، مگر نمیدانید که مردم چقدر محروم هستند و همه مردم توان و امکان خرید تلفن همراه هوشمند ندارد. به فرض هم که داشته باشند، بهای اینترنت چه میشود؟
وی تصریح کرد: چه کسی اعلام کرده که باید دانشآموزان مجبور به استفاده از شبکه نرمافزار شاد باشند، در حالی که بسیاری از معلمین در حال آموزش به دانشآموزان هستند.
وی از آموزش و پرورش خواست این بساط را جمع کند.
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر زاهدی اظهار داشت: تذاکر شما در مورد نرمافزار شاد، مسئله و سؤال نمایندگان است، لذا از حضرت عالی به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس خواست که وزیر آموزش و پرورش را به کمیسیون متبوعش دعوت کرده و اگر به این نتیجه رسیدید که مردم امکان استفاده و بهرهبرداری از این نرمافزار را ندارند، حداقل آنکه به دولت تکلیف شود که راهکار دومی تعیین کند. به طور مثال؛ باقیمانده کتابها به عنوان پیشنیاز در سال تحصیلی جدید و قبل از مهرماه در طی ۱۵ روز برای آموزش این دروس پیشنیاز تعیین شود.
وی از کمیسیون آموزش خواست طرحی دو فوریتی در این باره به هیأت رئیسه بدهند تا تکلیف مردم مشخص شود.
انتهای پیام/
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=12147