محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات این شورا، گفت: شورای آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تصمیمگیری و برنامهریزیهای این حوزه دارد و باید به صورت منظم برگزار شود.
وی بر استفاده از ظرفیت خیران و مشارکتهای مردمی برای رفع مشکلات جامعه تأکید کرد و در عین حال گفت: جلب مشارکت مردم باید در چارچوب قانون صورت گیرد و به عنوان مثال نمیتوان اولیای دانشآموزان را مجبور کرد که به مدارس کمک کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش، سرمایهگذاری بلندمدت است؛ زیرا بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با توجه اصولی به تعلیم و تربیت، به کشورهای مرفه تبدیل شدهاند.
وی، خطاب به تمامی فرمانداران استان دستور داد که با هرگونه تغییر کاربری فضاهای آموزشی و فضاهای سبز خودداری کنند و گفت: این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد مگر اینکه آموزش و پرورش اعلام کند که نیازی به فضای آموزشی ندارد.
وی از اقدام وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح رتبهبندی معلمان قدردانی کرد و گفت: این طرح به عنوان یک طرح مطلوب باید عوامل اجرایی و اداری را نیز شامل شود.
وی همچنین خواستار توجه جدی شورای آموزش و پرورش به محرومیتزدایی و مقابله با تبعیض آموزشی در استان شد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعلیم و تربیت، پیششرط توسعه همهجانبه کشور در حوزههای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: رفع مشکلات جامعه تنها با یک تحول اساسی امکانپذیر است و این موضوع در گرو توجه به امر آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش فصل مشترک جامعه و حاکمیت است، افزود: اداره این نهاد تعیینکننده به تنهایی از عهده دستگاه تعلیم و تربیت خارج است و همه بخشها باید در این زمینه مشارکت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی افزود: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۴۰ دستگاه به شکل مستقیم دارای جایگاه مشارکت و نقشآفرین در این بخش هستند.
انتهای پیام
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=6083